Продължават опитите за измама от името на Здравната каса
Продължават опитите за измама от името на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). От институцията съобщиха, че там са получени множество сигнали от граждани за получаване на есемес от името на здравната каса. Съобщенията „информират“ за готовност за възстановяване на средства.
Здравната каса предупреждава, че това са пиратски съобщения, обикновено изискващи конкретно действие на потребителя, при което се задейства кибератака към неговото устройство.
Институцията не изпраща съобщения на гражданите със съдържание за дължими суми/суми за възстановяване, както и такива, отнасящи се до техния здравноосигурителен статус, и друга персонална информация.
Обръща се внимание, че при получаване на подобен тип sms със съмнително съдържание, гражданите могат да подават сигнали до НЗОК чрез телефон 0800 14 800, както и да сигнализират органите на Министерство на вътрешните работи.
НЗОК уведомява пациентите чрез съобщения, единствено за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК, както и за издадените ЛКК протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти, и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления.
Източник: Razgrad-bg.com